Sunday, December 15, 2013

Nutella Brownies

Brownies yang dimakan secara haram itu telah selamat berenang bersama-sama isi kandungan air yang terdapat di dalam badan dan telah bersatu bersama dinding perut yang berkulit tebal.
Pelahan-lahan June mengorak langkah ke arah perhentian bas yang dipenuhi dengan daun-daun kering yang gugur dari pohon lebat yang seakan-akan memayungi bumbung perhentian bas yang berwarna biru itu.

Tiba-tiba jantung June berkocak hebat seperti ada makhluk yang mengekorinya dari arah belakang. Nak toleh, tak berani maka June melajukan langkah kakinya serta terus menekan punat kekunci telefon bimbit canggihnya dan bermain temple run untuk menenangkan hati.

Perhentian bas yang tadinya dilihat seakan-akan sekangkang kera dan seluas tapak kaki anak gajah yang baru lahir, kini kelihatan seperti jauh berkentut-kentut.

June berlari hingga hampir-hampir dilanggar motosikal. Sepantas kilat juga June memberanikan diri menoleh kebelakang dan mendapati 'makhluk' yang mengekori nya tadi seakan teragak-agak untuk mengejar June.