Friday, March 15, 2013

Husband & Wife

Aku bangun macam biasa termenung barang sejam dua sebelum memulakan kerja-kerja penyusunan barang di dalam beg. Setelah mandi sambil menunggu rambut kembang kering dengan sendiri, aku pandang sepi baju-baju yang dah berlipat. Gila, bukan nak bawak pun semua benda tu balik. Balik kali ni, mak bawak laptop je nok.

Disebabkan memang merancang untuk menaiki teksi sebab komfem tunggu bas entah tahun bila nak sampai, tambah lagi naik bas berhenti banyak tempat lepas tu sangkut dalam traffic jam sdhjfhdjfhdjf baik balik minggu depan je. Dahlah sepatutnya balik hari khamis lepas tu tertangguh terus postpone hari ni which is jumaat.

Setelah berjalan kaki agak jauh selama 15minit dan ketiak hampir basah, aku singgah guardian beli plaster. Beauty is pain orang putih cakap. Memang la tu. Kasut baru yang aku suka, telah menyebabkan kemelecetan di kaki makin menjadi-jadi. Sementara tunggu teksi, habis aku tampal kaki dengan plaster sebanyak 3plaster setiap satu kaki.

Aku taktau pemandu teksi buta atau hanya pura-pura buta bila aku tahan mereka di tepi jalan. Takkan tak nampak aku yang sebesar bukan lidi ini? Takkan nak kena pakai net socks yang panjang sambil liak lentok kan kaki sambil melentik di tepi jalan supaya mereka berhenti? Benci! Benci! Lebih kurang 4teksi jugak lah buat muka poyo dan tak berhenti langsung bila nampak aku!

Sampaikan ada satu teksi ni dia macam perlahan sikit, terus aku tahan sambil lompat masuk. Terkejut uncle tu bila aku cakap "nak pergi KL Sentral". Lepas tu aku pulak terkejut bila uncle tu cakap "haiiya today is Friday, nanti jam aaa".

Gila. Jangan lah si uncle ni suruh aku turun pulak sebab aku memang dah naik dalam teksi dia. Tapi belum sempat aku berpura-pura sedih, uncle tu terus senyum cakap customer is first. Wah, terus rasa macam ada connection di antara kami!

 Uncle teksi yang peramah itu memulakan perbualan dengan aku.

"i actually wanna meet my wife"

-ala sorry la uncle, you call your wife first and tell her you gonna be late lah

"biarlah itu wife. ada gaduh sikit, i don't like her at this time. i am mad at her"

*aku rasa awkward dan terus senyap*

"you so young girl girl, ini masalah husband and wife punya"


Perjalanan diteruskan dengan sedikit sebanyak rahsia berkaitan rumahtangga dan suami isteri.

No comments: